بانک پاسارگاد
4:09:14 - پنج‌شنبه 12 نوامبر 2020
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

معاون سیما: رسانه تجاری نیستیم و نمی‌توانیم مثل آن‌ها دستمزد دهیم

معاون سیما: رسانه تجاری نیستیم و نمی‌توانیم مثل آن‌ها دستمزد دهیم
تلویزیون معاون سیما در نشست با تهیه‌کنندگان تلویزیونی، از پرداختی‌های نامتعارف به بازیگران و برنامه‌سازان در رسانه‌هایی غیر از تلویزیون، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمید شاه‌آبادی که به‌تازگی سکان معاونت سیما را به دست گرفته است، دیروز (سه‌شنبه ۲۰ آبان)، در نشستی، میزبان تهیه‌کنندگان باسابقه تلویزیونی بود. او در این نشست، با تشریح چشم‌انداز و افق مد نظر برای تقویت تولیدات نمایشی در آنتن تلویزیون گفت: «تمرکز بر نظارت، تصویب فیلمنامه و برآورد و قراردادها را برای کمک به بهبود تولیدات نمایشی اجتناب‌ناپذیر می‌دانم و بر این باورم که برای تولید آثار جریان‌ساز، باید موانع را برطرف کنیم.» شاه‌آبادی ادامه داد: «یکی از علت‌های مشکلات موجود در راه تولید آثار تلویزیونی آن است که دنیای نویسندگان با نیاز آنتن متفاوت است؛ درحالی‌که باید میان رسانه‌ای تجاری با رسانه‌ای جریان‌ساز همچون صداوسیما تفاوت قائل شد.» او در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به رسانه‌های تجاری که در سریال‌سازی و برنامه‌سازی ورود کرده‌اند، گفت: «پرداختی‌های نامتعارف دراین رسانه‌ها، نرخ تولید را به شکل ناهنجاری تحت تاثیر قرار داده و امروز به دغدغه تهیه‌کنندگان سریال‌های تلویزیون تبدیل شده است.» معاون سیما با بیان این‌که تلویزیون نمی‌تواند در فضای متفاوت ازآن‌چه مردم از این رسانه در حوزه سریال و نمایش انتظار دارند، سیر کند، گفت: «با وجود محدویت‌های منابع مالی اما این انتظار وجود دارد که تهیه‌کنندگان بهترین عملکرد را داشته باشند و سیما نیز انتخاب‌گر بهترین آثار خواهد بود.» شاه‌آبادی با اشاره به تولید حدود ۱۲۰۰ قسمت سریال تلویزیونی در سال تصریح کرد: «تهیه‌کنندگان مجموعه‌های نمایشی به عنوان عناصر فرهنگی کشور باید صاحب اعتبار و توانایی باشند و با به‌کارگیری خلاقیت، آثار فاخر و جذاب برای بینندگان تدارک ببینند.» او از تهیه‌کنندگان تلویزیون خواست تا برای سال ۱۴۰۰ تولید آثار تاثیرگذار در حوزه سبک زندگی و جامعه آرمانی را در دستور کار قرار دهند و گفت: «با انرژی و تمام توان به همه دوستان کمک می‌کنم تا در این مسیر گام بردارند و با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و رفع موانع و فرآیندها به جهش تولید در این حوزه یاری خواهم رساند.» جواد رمضان‌نژاد، رییس مرکز سیما فیلم هم در این نشست با قدردانی از تهیه‌کنندگانی که اجازه ندادند آنتن رسانه ملی در ایام کرونا خالی بماند، گفت: «در همین ایام آثار موفقی به آنتن رسید که امیدواریم جلسه با معاون سیما امکانی برای تقویت تولیدات آثار نمایشی در رسانه ملی فراهم آورد.» در ادامه این نشست، تهیه‌کنندگان تلویزیون، دیدگاه‌های خود را برای بهبود کمی و کیفی آثار نمایشی ارائه دادند. حسین طاهری، تهیه‌کننده سریال «سلمان فارسی» با تاکید بر اینکه سازمان از سرمایه‌ای چهل‌ساله در حوزه تولید برخوردار است، گفت: «سینمای ایران اگر اندوخته‌ای در سال‌های پس از انقلاب داشته، مدیون مجموعه‌ تلویزیون است؛ زیرا رسانه ملی دانشگاهی برای دیگر بخش‌های فرهنگی بوده است.» محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده پرکار سیما هم در این نشست تاکید کرد برای جهش تولید در این حوزه نیاز است تا ساختارهای روان‌تری در روند تائید و تصویب تولیدات نمایشی ایجاد شود. الهام غفوری، تهیه‌کننده سریال «پایتخت»، کمبود نویسندگان خوب را یکی از مشکلات فراروی تولیدکنندگان آثار نمایشی دانست و گفت: «پرداختی‌ها در رسانه‌های رقیب در حوزه آثار نمایشی سبب شده تا بازیگران حرفه‌ای به دلایل مالی و اختلافات فاحش در پرداخت دستمزدها، انگیزه لازم را برای همکاری مجموعه‌های تلویزیونی نداشته باشند.» رضا جودی، تهیه‌کننده مجموعه «لیسانسه‌ها» هم در این نشست بر ضرورت حمایت مدیران از تولیدات تاکید کرد و در همین حال خواستار توجه بهتر به پرداختی‌ها در حوزه آثار نمایشی شد. در ادامه، محسن علی‌اکبری، تهیه‌کننده باسابقه سیما با تاکید بر این‌ که برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت نمی‌تواند نتایج ماندگاری در حوزه تولید فرهنگی داشته باشد، گفت: «برای نمونه نیاز است در حوزه کودک و نوجوان، برنامه میان‌مدت و طولانی‌مدت طراحی شود تا به جواب مناسب برسیم.» مهدی فرجی، تهیه‌کننده «نون خ»هم با تاکید بر این‌که باید بیشتر از تهیه‌کنندگان حمایت شود، گفت: «در شرایط سخت مالی کنونی، نیاز است تا کمک بیشتری به تهیه‌کنندگان شود.» زینب تقوایی، تهیه‌کننده‌ مجموعه‌های تلویزیونی همچون «دودکش» و «مدینه» نیز گفت: «ارتباط نزدیک‌تر مدیران، شرایط بهتری برای تولید یک اثر ایجاد می‌کند و به تسریع کارها می‌انجامد.» مجید مولایی، تهیه‌کننده سریال‌هایی ازجمله «بانوی عمارت» نیز با تاکید بر آن‌که نیاز است تا شناخت بهتری از مخاطبان حاصل شود، تصریح کرد: «حتماً نیاز است از تکرار کلیشه‌ها در سریال سازی خودداری کرد و طرح‌های جدید و تولیدات بهتری داشت.» مجید عباسی، تهیه‌کننده سریال «ساعت شنی» هم در این نشست بر ضرورت پیگیری رویکرد فعالانه در تولید سریال در تلویزیون تاکید کرد و گفت: «برای تولید بیشتر در تلویزیون باید سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد.» سعید سعدی، تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس» نیز بیان برخی مشکلات ازجمله اظهارنظرها و مداخلات خارج از سازمان در روند تولید مجموعه‌های نمایشی، بر حمایت هرچه بیشتر سازمان از تولیدکنندگان و اداره امور بر مبنای برنامه‌ریزی‌های مدون تاکید کرد. سیداحمد میرعلایی، تهیه‌کننده سریال «موسی(ع)» هم با تاکید بر آن‌که نیازمند برنامه‌ریزی مدون در حوزه تولیدات نمایشی هستیم، تاکید کرد: «می‌بایست سیاست‌های ثابتی در این حوزه تعریف شود تا با آمدن و رفتن اشخاص سیاست‌ها تغییر نکند.» محمد خزاعی، تهیه‌کننده سریال «دادستان» هم با تاکید بر ضرورت اعتماد به تهیه‌کنندگان، گفت: «با چنین حمایتی است که تهیه‌کننده می‌تواند آثاری تولید کند که از جسارت لازم برخوردار باشند.تهیه کننده باید بر اساس ارزش گذاری آثار در سود و ضرر کار نیز سهیم باشد.» فرامرزی، از دیگر تهیه‌کنندگان سیما بر ضرورت آینده‌نگری در تولیدات نمایشی تاکید کرد و گفت: «می‌بایست در تولیدات فرهنگی تکثر فرهنگی را مدنظر داشت.» حسن نجاریان، تهیه‌کننده «جشن سربرون» نیز تاکید کرد: «تولید آثار نمایشی در حوزه تاریخی نیازمند حمایت ویژه مالی و مدیریتی است، زیرا این کارها هم زمان‌بر و هم پرهزینه هستند.» علیرضا سبط احمدی، تهیه‌کننده سریال «ایلدا» نیز گفت: «با توجه به تغییرات اقتصادی شدید در کشور حتما نیازمند آن هستیم تا در حوزه برآورد هزینه‌ها تجدیدنظر جدی کنیم.»

خبر جدید  «ستایش» چند درصد مردم را پای تلویزیون کشاند؟

۵۷۵۷
لینک منبع خبر: اینجا کلیک کنید

0/5 (0 نقد و بررسی)